Κατεύθυνσης
Ψηφιακή Τεχνολογία και Εμψύχωση Χαρακτήρων Ι
Το μάθημα παρέχει μια εισαγωγή στη θεωρία και πρακτική της Τέχνης της Εμψύχωσης Χαρακτήρων (Animation), εστιάζοντας στις βασικές αρχές και τεχνικές που διέπουν αυτή την τέχνη. Η θεωρητική ενότητα περιλαμβάνει μια ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη του animation στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά και ειδικότερα στην Ελλάδα, και παρουσίαση των διαφορετικών ειδών και τεχνικών animation. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις 12 βασικές αρχές του animation, οι οποίες καθορίζουν τη δυναμική και την εκφραστικότητα της κίνησης. Μέσω αυτών των αρχών, οι φοιτητές/τριες θα κατανοήσουν την ουσία της εμψύχωσης και θα τις εφαρμόσουν στις δικές τους δημιουργίες. Οι φοιτητές/τριες θα εξετάσουν τις σύγχρονες τάσεις και τεχνολογικές εφαρμογές του animation στον κινηματογράφο και στις ψηφιακές τέχνες, αναλύοντας παραμέτρους εμψύχωσης όπως η στάση, η κίνηση και η εκφραστικότητα των χαρακτήρων στο πλαίσιο της ψηφιακής αφήγησης. Στο εργαστηριακό μέρος, θα δοθεί έμφαση στο 2Δ animation μέσω υπολογιστή, όπου οι φοιτητές/τριες θα εφαρμόσουν τις 12 αρχές και θα εξοικειωθούν με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία. Στόχος είναι να μπορούν να αποτυπώνουν τις ιδέες τους και να σχεδιάζουν εμψυχωτικούς χαρακτήρες σε πραγματικά εκφραστικά και αφηγηματικά πλαίσι. Σκοπός του μαθήματος είναι να καλύψει τις θεμελιώδεις έννοιες της Τέχνης της Εμψύχωσης Χαρακτήρων (animation) με έμφαση στις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες.
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- αναγνωρίζουν και να ορίζουν τα βασικά είδη animation.
- κατανοούν και να εφαρμόζουν τις 12 βασικές αρχές του animation.
- χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία για τη δημιουργία 2Δ animation.
- δημιουργούν έργα animation με χαρακτήρες, βασισμένα στις αρχές της κίνησης και της ψηφιακής αφήγησης.