Ψηφιακή Τεχνολογία και Εμψύχωση Χαρακτήρων Ι

Κωδικός μαθήματος
05ΕΠΚΧ01-ΨΤ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ε
Σειρά εμφάνισης
3
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Ψηφιακές Τέχνες
Διδάσκων καθηγητής
Περιγραφή μαθήματος
Image
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος

Το μάθημα παρέχει μια εισαγωγή στη θεωρία και πρακτική της Τέχνης της Εμψύχωσης Χαρακτήρων (Animation), εστιάζοντας στις βασικές αρχές και τεχνικές που διέπουν αυτή την τέχνη. Η θεωρητική ενότητα περιλαμβάνει μια ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη του animation στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά και ειδικότερα στην Ελλάδα, και παρουσίαση των διαφορετικών ειδών και τεχνικών animation. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις 12 βασικές αρχές του animation, οι οποίες καθορίζουν τη δυναμική και την εκφραστικότητα της κίνησης. Μέσω αυτών των αρχών, οι φοιτητές/τριες θα κατανοήσουν την ουσία της εμψύχωσης και θα τις εφαρμόσουν στις δικές τους δημιουργίες. Οι φοιτητές/τριες θα εξετάσουν τις σύγχρονες τάσεις και τεχνολογικές εφαρμογές του animation στον κινηματογράφο και στις ψηφιακές τέχνες, αναλύοντας παραμέτρους εμψύχωσης όπως η στάση, η κίνηση και η εκφραστικότητα των χαρακτήρων στο πλαίσιο της ψηφιακής αφήγησης. Στο εργαστηριακό μέρος, θα δοθεί έμφαση στο 2Δ animation μέσω υπολογιστή, όπου οι φοιτητές/τριες θα εφαρμόσουν τις 12 αρχές και θα εξοικειωθούν με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία. Στόχος είναι να μπορούν να αποτυπώνουν τις ιδέες τους και να σχεδιάζουν εμψυχωτικούς χαρακτήρες σε πραγματικά εκφραστικά και αφηγηματικά πλαίσια. Σκοπός  του μαθήματος είναι να καλύψει τις θεμελιώδεις έννοιες της Τέχνης της Εμψύχωσης Χαρακτήρων (animation) με έμφαση στις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες.  

Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες του τμήματος θα πρέπει να είναι σε θέση να: 

  • αναγνωρίζουν και να ορίζουν τα βασικά είδη animation.
  • κατανοούν και να εφαρμόζουν τις 12 βασικές αρχές του animation.
  • χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία για τη δημιουργία 2Δ animation.
  • δημιουργούν έργα animation με χαρακτήρες, βασισμένα στις αρχές της κίνησης και της ψηφιακής αφήγησης.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)

  1. Εισαγωγή στο Animation: Ιστορία και Εξέλιξη (Εστίαση στην Παγκόσμια και Ελληνική Ιστορία του Animation)

  2. Είδη Animation: Παραδοσιακό, 2D, 3D, Stop-motion, Motion Graphics

  3. Βασικές Αρχές Animation (Timing, Spacing, Squash and Stretch)

  4. Ψηφιακά Εργαλεία και Λογισμικά Animation (Παρουσίαση βασικών ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογιών)

  5. Χαρακτηριστικά και Δομή των Χαρακτήρων στο Animation (Ανάλυση Εκφραστικών Χαρακτήρων και Body Mechanics)

  6. Ανάλυση Κίνησης: Βιομηχανικοί Κανόνες (Arc, Follow-through, Overlapping Action)

  7. Storyboarding: Οργάνωση της Αφήγησης (Δομή σκηνών και οπτική αφήγηση)

  8. Σύγχρονες Τάσεις και Τεχνικές Animation (Εισαγωγή σε μοντέρνα trends και καινοτομίες στον χώρο του animation)

  9. Κινούμενα Γραφικά (Motion Graphics) και η Εφαρμογή τους σε Βίντεο και Ταινίες

  10. Ανάπτυξη Χαρακτήρων στην Ψηφιακή Αφήγηση (Εκφραστικότητα, κίνηση και αλληλεπίδραση με το περιβάλλον)

  11. Animation για Παραστατικές Τέχνες και Κινηματογράφο (Συνδυασμός animation με άλλες τέχνες)

  12. Χρήση του Animation σε Σύγχρονες Εφαρμογές: Gaming, VR, και Διαδραστικά Μέσα

  13. Επανεξέταση και Κριτική Ανάλυση Έργων Animation (Παρουσίαση των έργων, ανάλυση και σχολιασμός)

 

🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)

  1. Εισαγωγή στα Βασικά Εργαλεία 2D Animation (Εγκατάσταση και βασικές λειτουργίες λογισμικών όπως Adobe Animate ή OpenToonz)

  2. Σχεδιασμός Βασικών Κινήσεων (Πρώτες Κινήσεις: Σχέδιο frame-by-frame και δημιουργία απλών ακολουθιών κίνησης)

  3. Δημιουργία "Bouncing Ball" (Εφαρμογή των αρχών Timing και Squash & Stretch στην πράξη)

  4. Εξοικείωση με το Ψηφιακό Περιβάλλον του 2D Animation (Δημιουργία απλών σκηνών με στατικό φόντο και κινούμενα αντικείμενα)

  5. Σχεδιασμός Χαρακτήρα (Δημιουργία και σκελετός απλού χαρακτήρα για animation)

  6. Εφαρμογή Κίνησης σε Χαρακτήρες (Κίνηση χαρακτήρων σε σκηνές: βάδισμα και βασικές εκφράσεις)

  7. Δημιουργία Απλού Storyboard (Σχεδιασμός των βασικών καρέ μιας ιστορίας)

  8. Δημιουργία Βασικής Σκηνής με Κίνηση και Εκφράσεις Χαρακτήρα (Αναβάθμιση του σχεδίου και animation στο storyboard)

  9. Σχεδιασμός Κινούμενων Γραφικών (Δημιουργία απλών τίτλων και γραφικών για βίντεο)

  10. Αλληλεπίδραση Χαρακτήρων με το Περιβάλλον (Κίνηση χαρακτήρων σε σχέση με αντικείμενα)

  11. Συμπληρωματικές Κινήσεις (Δημιουργία λεπτομερούς κίνησης και σκηνής με περισσότερη έκφραση και αλληλεπίδραση)

  12. Ολοκλήρωση Project Animation

  13. Παρουσίαση Τελικών Εργασιών και Ανατροφοδότηση (Παρουσίαση του τελικού project)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική

🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης: 

  • 10% συμμετοχή στο εργαστήριο και διεκπεραίωση μικρών συχνών ασκήσεων-εργασιών
  • 70% εργασίες
  • 20% γραπτή εξέταση 
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Διαλέξεις + εργαστήριο, Διαδραστικές διαλέξεις, καλλιτεχνική δημιουργία
  • Χρήση διαφανειών, εργαστηριακές και πρακτικές ασκήσεις με χρήση σχετικού λογισμικού βλ. βιβλιογραφία καθώς και επίδειξη και ανάλυση βίντεο με παραδείγματα έργων και τεχνικών εμψύχωσης χαρακτήρων. 
  • Χρήση e-class.
eCLASS ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

https://eclass.uop.gr/courses/3829/

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]

  • Frame by Frame, Eλένη Μούρη, Έκδοση: 2/2009, ISBN: 960-8152-03-8 NEXUS PUBLICATIONS ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 20241

  • Θέματα Πληροφορικής Κινηματογραφίας, Κυριακουλάκος Παναγιώτης, Έκδοση 1/2007, ISBN: 978-960-03-4547-6, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 16821 https://repository.kallipos.gr/handle/11419/6370

  • Animation, Γιάννης Βασιλειάδης, Έκδοση: 1η/2006, ISBN: 9603222615, Διαθέτης (Εκδότης): Εκδόσεις Αιγόκερως- Θεονύμφη Βενιανάκη

  • Δημιουργική πράξη και παραγωγή στα κινούμενα σχέδια,  Ελένη Μούρη, Παναγιώτης Κυριακουλάκος (επιμ.), Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 112694250 Έκδοση: 1/2021 Διαθέτης (Εκδότης): ASIFA HELLAS ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΑΜΚΕ,ISBN: 9786188282711

  • Από τις σύνθετες Τέχνες στα υπερμέσα και τους νέους εικονικούς δυνητικούς χώρους. Ένα εγχειρίδιο για τον καλλιτέχνη που ασχολείται με την ψηφιακή Τέχνη, Ματθαίος Σαντοριναίος, Ηλεκτρονικό βιβλίο, Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα - Αποθετήριο "Κάλλιπος", ISBN 978-960-603-374-2, Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο 59303612